This article examines the implementation of chatbots in healthcare as a means to automate the patient flow management. The authors analyze the current state of this process, identify operational bottlenecks, and propose chatbot-based solutions for automation of patient registration, document processing, and room allocation. The research method rests on modelling using chatbot technologies and evaluating their overall impact on healthcare efficiency and service delivery. According to the results, the introduction of chatbots reduces administrative workload, facilitates paperwork, and significantly improves service quality. Specific attention is paid to the risks associated with chatbot implementation, such as privacy concerns, and strategies for their mitigation. As a result, the introduction of chatbots proved to have a significant positive impact on operational efficiency, resource optimization, and patient satisfaction in healthcare.
Сайт https://scinetwork.ru (далее – сайт) работает по принципу агрегатора – собирает и структурирует информацию из публичных источников в сети Интернет, то есть передает полнотекстовую информацию о товарных знаках в том виде, в котором она содержится в открытом доступе.
Сайт и администрация сайта не используют отображаемые на сайте товарные знаки в коммерческих и рекламных целях, не декларируют своего участия в процессе их государственной регистрации, не заявляют о своих исключительных правах на товарные знаки, а также не гарантируют точность, полноту и достоверность информации.
Все права на товарные знаки принадлежат их законным владельцам!
Сайт носит исключительно информационный характер, и предоставляемые им сведения являются открытыми публичными данными.
Администрация сайта не несет ответственность за какие бы то ни было убытки, возникающие в результате доступа и использования сайта.
Спасибо, понятно.